tisdag 2 december 2008

på benen igen...tror jag...

Handledning med Katti, det löste en hel del!...

Nu tror jag att jag vet vart jag är på väg igen, kände mig totalt lost ett tag. Gör det fortfarande, men på ett mer konstruktivt sätt. Hade ramlat ner i min vanliga fallgrop, läsa, läsa, läsa, men inte komma nånvart. Har läst en del nu om estetiska läroprocesser o dyl, "matematik som uttrycks genom dans"...men har fortfarande svårt att hitta något konkret i det. Det låter jättebra på pappret, men jag kan liksom inte hitta något att tugga på. Började ett tag fundera på om jag verkligen valt rätt sak att arbeta med...Har fortfarande stora tvivel, och fortfarande svårt med att se varåt det här skulle kunna leda. Men det är väl helt i sin ordning antar jag, den totala lost-heten känns igen från alla tidigare arbeten.

Katti hakade på det jag berättade vid något handledningstillfälle, att jag när jag ska lära mig något behöver göra mig bilder, fysiska såväl som mentala, för att förstå. Hon rådde mig till att utgå ifrån det, arbeta med det. Så det är ditåt jag siktar nu...nu gäller det bara att lura ut hur sjutton jag ska kunna få någon bra didaktisk koppling till detta, så att det inte bara blir en inre resa och navelskåderi.

Inga kommentarer: