onsdag 17 december 2008

Tiden börjar bli ack så knapp. Hur sjutton kan en hel dag bara försvinna utan att man har kommit nånvart? Eller en vecka? Har försökt rita bilder på mitt tänkande men hittills är allt jättebanalt. Massa bollar i olika färger, nä usch...ser bara ut som matematiska formler med symboler istället för siffror.

Svårt att inte tänka att det ska bli en färdig lösning. Jättesvårt att komma bort från det. Att komma bort från illustrationer, komma bort från design. Måste påminna mig själv hela tiden. Börjar tvivla på att jag faktiskt kommer kunna ro iland det här arbetet, det är nog det svåraste jag gett mig in på hittills. Storslagna planer och teorier är väl nog så bra, men det blir alltid krux med att konkretisera dem.

Grupphandledning med Mattias. Fick förslaget att inte tänka så mycket, bara göra. Och göra samtidigt som jag läser. Inte undersöka sen gestalta, utan gestalta samtidigt som jag undersöker. Svårt, men jag tror det funkar. Hinner dock inte göra något nu, måste skriva.

Inga kommentarer: